Objavljeno: Petak, 6. Lipanj 2025. Autorizirano HR
ODRŽANA ČETVRTA RADIONICA BUDŽETIRANJA

ODRŽANA ČETVRTA RADIONICA BUDŽETIRANJA

 JAČANJE FINANCIJSKIH VJEŠTINA ZA VEĆU SAMOSTALNOST

U sklopu projekta OSnaženI! s korisnicima u Udruzi za promicanje inkluzivnosti u Zagrebu  održana je četvrta po redu radionica budžetiranja, namijenjena jačanju financijskih znanja i vještina, posebno kod osoba s intelektualnim teškoćama. Radionica je bila interaktivna i usmjerena na praktične aspekte svakodnevnog upravljanja novcem.

Sudionici su kroz strukturirane vježbe:
- Produbili razumijevanje planiranja osobnog budžeta
- Razmijenili iskustva i konkretne savjete iz prakse
- Upoznali se s alatima koji pomažu u financijskom osnaživanju

Radionice u okviru projekta OSnaženI! pokazuju koliko je pristup financijskoj pismenosti važan za razvoj samostalnosti i donošenje svakodnevnih odluka – osobito kod osoba koje se često nalaze na margini društva.

O važnosti financijske edukacije kod osoba s intelektualnim teškoćama, stručno mišljenje za portal autorizirano.hr dala je Maja Uhlir Bosorić, radna terapeutkinja s višegodišnjim iskustvom u radu s ovom populacijom.

“Učenje o novcu kod osoba s intelektualnim teškoćama treba biti postepeno, jasno i usmjereno na svakodnevne situacije,” ističe Uhlir Bosorić.
“Važno je koristiti konkretne predmete i simulacije stvarnih životnih situacija – poput odlaska u trgovinu, praćenja potrošnje ili planiranja mjesečnih izdataka. Edukacija nije samo usvajanje znanja, već razvoj samopouzdanja i osjećaja kontrole nad vlastitim životom.”

U svom svakodnevnom radu, radni terapeuti mogu koristi metode radne terapije koje uključuju vizualne pomagala, piktograme, tablice budžeta i aplikacije prilagođene kognitivnim sposobnostima korisnika. Maja naglašava kako financijsko osnaživanje može imati izravan učinak na razinu samostalnosti i integracije u zajednicu.

“Kada osoba nauči samostalno odlučiti hoće li potrošiti novac na čokoladu ili štedjeti za prijevoznu kartu – to je ogroman korak prema neovisnosti. Upravljanje novcem za njih nije apstraktan pojam, već konkretan alat koji može omogućiti sudjelovanje u društvu, planiranje slobodnog vremena ili preuzimanje odgovornosti za vlastiti život,” dodaje Uhlir Bosorić.

Najčešći društveni izazovi s kojima se suočavaju osobe s intelektualnim teškoćama dodatno otežavaju njihov put prema samostalnosti i financijskoj pismenosti.

Maja ih navodi kako ograničene prilike za obrazovanje i osposobljavanje – zbog čega mnogi nemaju pristup prilagođenim edukacijskim sadržajima, uključujući financijsku pismenost.

Važno je napomenuti kako socijalna isključenost i predrasude, osobe s intelektualnim teškoćama često se susreću s niskim očekivanjima društva i stigmatizacijom, što umanjuje njihovu motivaciju i mogućnosti za samostalno donošenje odluka. Kao i nedostatak adekvatne podrške u obitelji i zajednici – mnogi korisnici nemaju dovoljno stručne podrške za usvajanje praktičnih životnih vještina. Kompleksnost suvremenih financijskih sustava digitalizacija i složenost financijskih proizvoda predstavljaju dodatni izazov koji zahtijeva specifičan pristup i edukaciju. – objašnjava naša sugovornica i dodaje

“Svladavanje ovih prepreka nije jednostavno, ali je ključno za osnaživanje i uključivanje osoba s intelektualnim teškoćama. Edukacija o novcu daje im ne samo vještine, već i osjećaj da mogu aktivno sudjelovati u društvu i samostalno upravljati svojim životom,” zaključuje Maja Uhlir Bosorić.

Projekt OSnaženI! odličan je u svim segmentima, bilo bi dobro da se i u ostalim udrugama i ustanovama koji rade u inkluziji održe slične radionice jer s provođenjem radionica s ciljem uključivanja, osnaživanja i aktivnog sudjelovanja svih članova zajednice, iznimno su važne – jer svi imaju pravo na znanje, podršku i mogućnost donošenja odluka o vlastitom životu. – za kraj dodaje Maja

 

*Ovaj tekst je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.


 

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI

  Novosti - Sve