Objavljeno: Petak, 14. Studeni 2025. Autorizirano HR
Koliko stoji samostalnost? Matematika u svakodnevnom životu osoba s intelektualnim teškoćama

Koliko stoji samostalnost? Matematika u svakodnevnom životu osoba s intelektualnim teškoćama

Matematika je dio naše svakodnevice, bez obzira na to primjećujemo li je ili ne, a njezina važnost posebno dolazi do izražaja kada odlazimo u trgovinu. Upravo u takvim situacijama jasno se vidi koliko je poznavanje osnovnih matematičkih vještina potrebno za samostalno funkcioniranje. Za osobe s intelektualnim teškoćama snalaženje s brojevima, razumijevanje cijena i korištenje novca često su izazov, ali uz odgovarajuću podršku ove se vještine mogu uspješno razvijati. Učenje matematike kroz praktične, svakodnevne situacije mnogo je učinkovitije od usvajanja apstraktnih pojmova. Zato je odlazak u trgovinu idealan prostor za stjecanje iskustva. Kada osoba vidi proizvode, cijene, novac i blagajnu, matematika odjednom postaje stvarna i vidljiva. Kroz takvu praksu uči prepoznati cijene, zbrojiti što treba platiti i razumjeti koliko će novca dobiti natrag. U tom procesu veliku ulogu imaju jasne, vizualne i pojednostavljene metode rada koje pomažu pri učenju. Korištenje slika, boja, tablica ili kartica s prikazima novčanica može olakšati razumijevanje i smanjiti osjećaj nesigurnosti. Podjednako su važni ponavljanje i rutina, jer se kroz stalnu praksu stvara osjećaj samopouzdanja. Učenje kroz igru uloga, primjerice glumeći prodavača i kupca, dodatno priprema osobu za stvarne situacije u trgovini. Takav pristup omogućuje vježbanje plaćanja, primanja računa i provjere povrata novca u sigurnom, kontroliranom okruženju u kojem nema pritiska niti straha od pogreške. Veliki doprinos razvoju ovih vještina daju i moderne tehnologije, poput jednostavnih aplikacija za računanje ili učenje vrijednosti novca, koje mogu poslužiti kao svakodnevna podrška. Primjer dobre prakse u ovakvom pristupu je Udruga osoba s intelektualnim teškoćama „Srce Rijeka“, koja svojim članovima redovito pruža prilike za učenje matematike kroz životne situacije. Kroz praktične radionice, zajedničke odlaske u trgovinu i razgovore o iskustvima, članovi Udruge uče planirati kupnju, procijeniti koliko novca trebaju ponijeti, pratiti cijene i samostalno plaćati. Svaki odlazak u trgovinu postaje nova prilika da primijene ono što su naučili, a svaka uspješna kupnja važan korak prema većoj samostalnosti. Rad „Srca Rijeka“ pokazuje koliko je važno osnažiti osobe s intelektualnim teškoćama u svakodnevnim životnim vještinama i kako učenje matematike može biti pristupačno, razumljivo i povezano s realnim situacijama. Kada matematika postane alat, a ne prepreka, onda kupovina postaje prilika za napredak, a ne izazov koji treba izbjegavati.

 

GALERIJA FOTOGRAFIJA

 
 

 

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI

  Novosti - Sve