Branka Biketa Caktaš predstavila specijalistički rad „Slikovnica kao alat inkluzivne prakse“
Mr. sc. Branka Biketa Caktaš, spec. rehab. educ. predstavila je specijalistički rad „Slikovnica kao alat inkluzivne prakse“ u bjelovarskoj knjižnici. Rad je istraživačkog karaktera, a govori o prikazu djece s teškoćama u slikovnicama. Stručni skup je organiziran u suradnji Hrvatsko pedagoško-književnog zbora ogranka Bjelovar, predškolske sekcije i Narodne knjižnice „Petar Preradović“ što je dobar pokazatelj partnerstva koji postoji u Bjelovaru. Tema rada je usko povezana s djelovanjem svih koji koriste slikovnice, odnosno dječju literaturu u svom radu.
Branka Biketa Caktaš trenutno radi u Dječjem vrtiću „Ciciban“ u Bjelovaru, a rekla nam je više o samom specijalističkom radu te Bjelovaru kao pozitivnom primjeru u radu s djecom s teškoćama.
– Završila sam specijalistički postdiplomski studij na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu studija pod nazivom Rana intervencija o edukacijskoj rehabilitaciji. Rad se bavi odgojem i obrazovanjem djece s teškoćama u razvoju gdje smo u Bjelovaru zaista na jednom dobrom tragu i putu, uključujući bivšu V. Osnovnu školu sada Centar za odgoj, obrazovanje i razvojnu podršku, sve vrtiće, ali i sve škole. Provode se brojni programi u vrtićima koje najbolje poznajem budući da to ulazi u spektar moga rada, ali dovoljno dobro poznajem i rad današnjeg Centra koji su izvrsni u svom poslu kojeg obavljaju – navodi.
Tema specijalističkog rada je „Slikovnica kao alat inkluzivne prakse“ te je analizirano 27 slikovnica u kojima se pojavljuje barem jedan lik djeteta s teškoćom u razvoju ili osobe s invaliditetom.
– Mi svi koji radimo u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju često se oslanjamo na slikovnicu kao jedan od alata koji nam pomaže da lakše dopremo do dječjeg srca. Slikovnica je put do dječjeg srca, ali i do dječjeg uma. U interesu nam je stvoriti jedno inkluzivno društvo i tu sam uočila slikovnicu kao jedan moćan alat kojim se može pristupiti djeci rane i predškolske dobi, ali i rane školske dobi kako bismo kretali prema inkluzivnom društvu – objašnjava.
Zahvalila se i djelatnicima bjelovarske knjižnice koji su joj pomogli s knjižničnom građom.
– U tome mi je zaista pomogla Narodna knjižnica „Petar Preradović“ koja ima izvanredan fond književne građe. Ono što čini dobru ustanovu su njeni zaposlenici, a to su kolegice s Dječjeg odjela koje pokazuju izvrsno znanje, predivne kompetencije i spremne su pomoći pa tako i u izradi ovog specijalističkog rada – dodaje.
Ravnateljica knjižnice, Vjeruška Štivić srdačno je pozdravila prezentatoricu specijalističkog rada.
Iznimno mi je drago što ćemo danas čuti predstavljanje rada jer slikovnica je ono što nas je ustvari i povezalo. Kako se vrtić Ciciban otvarao odmah ste uspostavili s nama suradnju i zaista kao tim počeli s nama surađivati. Mi smo to objeručke prihvatili. Ta suradnja se samo nastavlja i razvija na obostranu korist – rekla je ravnateljica knjižnice.
Ravnateljica Dječjeg vrtića „Ciciban“, Senka Ivanušec izrazila je ponos i zadovoljstvo zbog današnje prezentacije specijalističkog rada.
– Drago mi je vidjeti vas u velikom broju kako bismo podržali moju kolegicu Branku. Branka je zaposlenica DV „Ciciban“ više od 20 godina. Svakodnevno oplemenjuje svoju odgojno-obrazovnu praksu i unaprjeđuje rad u jednoj predškolskoj ustanovi. Inovativna je, puna dobrih ideja, suradljiva i spremna na suradnju s roditeljima. Njen specijalistički studij je jedan novi alat koji će još više oplemeniti rad i dati jednu drugačiju strukturu odgojno-obrazovnoj ustanovi – objašnjava.
Predsjednica ogranka Hrvatskog pedagoško-književnog zbora Bjelovar, Ornela Malogorski također je izrazila svoje zadovoljstvo i istaknula važnost ovoga rada.
– Iznimno smo ponosni na rad naših djelatnika, a večeras posebno moram istaknuti da smo ponosni na rad i aktivnost naše kolegice Branke koja je neumorna i kada bih ju morala opisati onda bih rekla: kreativna, vrijedna, organizirana, uporna, ustrajna i borac za one prave istinske vrijednosti – ističe.
Ovaj specijalistički rad govori o prikazu djece s teškoćama u slikovnicama. Literatura koja portretira likove djece s teškoćama i osobe s invaliditetom može poslužiti kao razvojni poticaj prema osviještenosti, razumijevanju i prihvaćanju osoba s invaliditetom i djece s teškoćama u razvoju.